Thursday, December 27, 2012

Demi Masa


Waktu aku form 5 dulu aku ada sorang kawan ( Pali ) yg selalu senyum..satu hari aku tanya," Pali..ko asyek senyum jer dari sekolah rendah aku tak penah tengok ko marah..nape ehh??"
Pali cakap," Bukan aku tak marah..tapi aku takut kalau tercakap benda bukan2 masa marah..nati kat akhirat mesti rasa rugi sangat..nape lar aku tak sabar jer time tue..kan da dapat balasan kat akhirat.. "
Sekarang aku da tua dan mula berpikir dari cara yang berbeza..apa yang Pali cakap tue,luas maksud nya..bukan saja dari percakapan..tapi dari segi amalan, perbuatan, cara hidup, dan tabiat..

" Demi masa. Sesungguh nya manusia di dalam kerugian. Melainkan yang beriman dan yang beramal soleh dan nasihati menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihati menasihati supaya menetapi kesabaran " ~ AL-'ASR

InsyaAllah ~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...