Tuesday, October 19, 2010

Bayam Sosej Masak Sos Tiram Pedas

ini ari aku masak..urm..ok..aku pon x tau per nama masakan tue..tapi aku bg nama,.."Bayam sosej masak sos tiram pedas"..okeh..(agak panjang lak nama tue.. (-.-"~ thanx to choc,beliau ckp ley masak cam bese,so aku masak lar cam bese juz kali nie aku repek2 tambah mcm2..first time gune sos tiram kot..hehe...(noob..)
k..mari mula kelas...

  1. ~ tumis bawang puteh & bawang merah & cili api & belacan sampai best..kalu x best tumis lg sampai best....
  2. ~ masuk kan sosej & fish cake yg telah dicincang kecik2..(x pn goreng dulu pon boley..)
  3. ~ masuk air seket pastue masuk sayur bayam..kalu nk letak sayur len pon boley cuma jgn campur akar dia xley makan...
  4. ~ masuk kn sos tiram secukup rasa (note : sos tiram tue rupa nyer masin..taruk byk2 jap g masin lar lauk ko..aisy....)
  5. ~ masak sampai sayur tue layu
  6. ~ hidang kan ngn nasi panas,ulam timun & teh O..gerenti best

terbaek larh..skang korg da ley masak sendiri tanpa tggu mak korg masak or tanpa susah2 kol mmber2 korg mintak ajar masak..tahniah.!!




2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...